Bireysel ürün makalesi ara

ESET Smart Security/ESET NOD32'nin doğru şekilde güncellediğini nasıl anlarım ?

Sorun

 

  • Son virüs imza veritabanı sürümüne sahip olduğunuzu doğrulayın

 

Detaylar

 Varsayılan olarak, ESET güvenlik ürünleri saatte bir yeni virüs imza veritabanı güncelleştirmelerini denetler.

Çözüm

Sürüm 4.x ve 3.x için buraya tıklayın.

Sürüm 5

  1. Open the main program window by double-clicking the ESET icon   next to the system clock or by clicking Start → All Programs → ESET → ESET Smart Security or ESET NOD32 Antivirus
  2. Güncelle menüsüne tıklayın.
  3. Güncelleme gerekmiyor - virüs imza veritabanı güncel  mesajını görüyorsanız, güncelleme gerekmemektedir. Ayrıca son başarılı güncelleme bölümündeki tarihi dikkate alarak  güncel veritabanına sahip olup olmadığını kontrol edebilirsiniz veya aşağıdaki virüs imza veritabanı sürümü ile kendi veritabanı sürümünüzü karşılaştırabilirsiniz.

    Son virüs imza veritabanı sürümü 

    Figure 1-1

  4. Bir önceki adımdaki mesaj görünmüyorsa, Virüs imza veritabanını güncelle butonuna tıklayın.
  5. Virüs imza veritabanı güncelleştirmesi başarılı bir şekildIf the virus signature database updates successfully you are finished. If you receive an error regarding inconsistent update information, click Cancel and then click Product activation

    Figure 1-2

  6. In the Product Activation window, select Activate using a Username and Password and click Next.
  7. Verify that your Username and Password are entered correctly and click Activate

    The following are EXAMPLES only:

    Username: EAV-12345678

    Password: abcde12345 

    {UPNOTE.TR_TR}


Version 4.x and 3.x 

  1. Open the main program window by clicking the ESET icon next to the system clock or by clicking Start → All Programs → ESET → ESET Smart Security or ESET NOD32 Antivirus.
  2. Click Update from the main menu on the left (see Figure 1-3).
  3. The Update status should read: Update is not necessary... or Virus signature database is up to date depending on your version. 

    You can also verify a successful update by checking the Last successful update date and time in the middle of the window or by comparing the latest virus signature database version below to yours.


    The current Version of virus signature database is:  




    Figure 1-3

  4. If the messages in step 3 are not displayed, click Update virus signature database (see Figure 1-3).
  5. If the virus signature database successfully updates, you are finished. If you receive an error regarding an incorrect username and password, click Cancel and then click Username and Password setup. The License Details window will appear.

    Verify that your username and password are entered correctly. The following are EXAMPLES only:

    Username: EAV-12345678

    Password: abcde12345  

    {UPNOTE.TR_TR}
  6. Click OK and try to update again by clicking Update virus signature database.